søndag 8. november 2009

bilder 2..

Etter å ha fulgt den spennende cupfinalen mellom Aafk og Molde, måtte jeg roe meg ned foran datamaskinen. Jeg gikk da inn på picasa og piknic og lekte meg litt med et par bilder, og her her resultatene:






















I dag faller jo valget på et bilde i oransjetoner naturlig. Jeg har valgt ut eksempelbildet "Solnedgang" som ligger på de fleste datamaskiner.





Her har jeg brukt tredelingen av bildet når jeg skjærte det, og solnedgangen og fjellet ligger her helt til høyre på bildet


















På den siste versjonen av bildet har jeg skjært bildet både oppe og nede. På den måten er det fjellet og solen som kommer i hovedfokus.










Kommer ikke helt utenom månen på denne bloggen.. Bildet av månen tatt i september 2009


















Samme månebildet, men her har jeg skjært det etter tredjedelsregelen samt gjort fargene kaldere
















Her har jeg også brukt tredjedelsregelen når jeg skjærte bildet, og plassert månen i midten av bildet. I tillegg har jeg gjort fargene på bildet varmere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar