tirsdag 29. september 2009

første mappeoppgave..

Så var tiden kommet for den første mappeoppgaven. Her skal vi som gruppe presentere en læringsprosess der ikt-støttet samskriving er en sentral metode. Fikk skikkelig sansen for å bruke google.doc på den siste oppgaven, da det var bare å gå inn å skrive mer når jeg fikk nye "poeng". Ser også hvordan det forenkler en gruppeprosess der alle kan skrive på samme dokument, uten å måtte sende den ene versjonen etter den andre rundt om i gruppen. Var det versjon 9 eller 10 som var den gjeldende liksom.. Å skulle organisere en ikt-støttet læringsprosess kan være utfordrende med tanke på skolens ressurssituasjon og programvarer. Samtidig så er det ikke alltid vi trenger å finne opp kruttet på nytt fra bunnen av, men også kunne benytte oss av/legge til grunn de mange sidene som allerede ligger tilgjengelig på internett. Men jeg finner det veldig lærerikt i forhold til å kunne bruke ikt som et nyttig verktøy i en læringsprosess. I tillegg så ser jeg for meg at underveisvurdering også blir bedre å gjennomføre, når vi har et godt redskap å benytte oss av. Det er en god følelse å vite at kanskje til neste vår er jeg en bedre bruker av ikt-verktøyet...

1 kommentar:

  1. Helt enig Gro! Det blir mye lettere å få en såkalt "rød tråd" i ei gruppeoppgave når vi bruker docs. Gleder meg til å bli bedre kjent med google.docs!

    SvarSlett